NasyidFM AND Nasyid and Friends »

Tuesday, July 28, 2009

Bersama Harimau Setia



Assalamualaikum...


Hehe lama jugak x post yer... skg ni agak bz dgn bermacam2 aktiviti, program itu, program ini, meeting itu, meeting ini, test, exam, assgnment dan macam2 hehe...

Haa hari ni sy nk kenalkan Harimau Setia yg duk kat rumah saya ni... hehehe xde la harimau sgt pon, sopan je nampak nye hehe... ni lah kucing yg paling manje dan ske makan huu... kita bg ape aje mesti dia makan... nama dia ni "pau" hehe... ada sejarah nye tu nama tu diberi pada dia... kisah nye cam ni..

Alkisah, pada suatu hari saya baru balek dari kelas... kemudian tgk ada kucing ni duk kat tangga macam letih je... lapar agak nye... kemudian saya pon nk naik lah ke rumah, masa tu tgh bawak lauk ikan goreng... kemudian sy pon naik lah tangga... tgk2 dia trus bersemangat... lalu dia pon buat road block... haa ape lg.. kita ke kiri dia pon ke kiri, kita ke kanan dia pon kekanan sambil mengeow2 hehe...



last2 saya pon bg lah dia ikan tu sket... tgk dia makan uish mmg semangat betul... mesti lapar... sy pon x tau sape tuan dia... tp sejak aritu saya beli lah makanan kucing untuk dia dan dari situ lah dtg nye nama pau tu., sbb dia suke "pau" saya hehe... balek je kelas mesti bg dia makan... hehe selera je tgk dia makan... kalau tgk gambar tu da besar tu... dlu kurus je... slim je... skg ni uish mmg beso... dan dia ada habit baru skg... Makan kemudian Tido... Hehe... macam2...

Haa ni lah dia pau... jgn tenung lama2 gambar dia... bahaya... nanti jatuh ati hehe...

eh termenung jauh nampak pau?? teringat orang jauh ke? hehe

p/s : kepada pau, tak lama lg nak masok bulan ramadhan... jadi marilah kita berpuasa bersama2 yer hehe... :p

0 comments: